- Етапи придбання нерухомості в Греції, Європі
- Документи для оформлення нерухомості в Греції
- Витрати на оформлення нерухомості в Греції
Етапи придбання нерухомості в Греції, Європі
Правові основи оформлення угод з нерухомістю в Греції
Оформлення та реєстрація прав власності на нерухоме майно в Греції є процесом абсолютно прозорим, контрольованим і публічним та підпорядковується як грецькому, так і законодавства Європейського Союзу, повноправним членом якого Греція є з січня 1981 року.
При оформленні нерухомості, розташованої на території грецької держави, особа, яка не є громадянином цієї країни, виконує наступне:
- Складання генерального доручення грецьким нотаріусом і при обов'язковій присутності акредитованого перекладача. На підставі цієї нотаріальної довіреності уповноваженому адвокату даються всі ті доручення і повноваження, які необхідні для укладення Основного Договору купівлі-продажу нерухомості, для того, щоб довіритель-покупець не був обтяжений тривалими бюрократичними процедурами.
- Уповноважений адвокат, діючи від імені та представляючи інтереси довірителя, відкриває для нього ІПН в компетентних відділеннях податкової інспекції Греції, а також разом з довірителем відкриває банківський рахунок у грецькому банку.
- Уповноважений адвокат проводить детальну правову перевірку документів у державному Реєстрі нерухомості щодо конкретного об'єкта нерухомості (на наявність будь-яких обтяжень, заставних утримань, проводить ідентифікацію Договорів і т.д.). Висновки перевірки, підписані і завірені цим же адвокатом, передаються потенційному покупцеві.
- У відділення податкової інспекції уповноваженим адвокатом подається декларація про податок на передачу нерухомості (НПН). Ставка НПН в даний час встановлена в розмірі 3,09% (замість 10% як це було до 01.01.2014 року) на об'єкти від забудовника, що мають Дозвіл на будівництво, виданий до 01.01.2006, і 24% - якщо дозвіл на будівництво видано після зазначеної дати. Якщо об'єкти купуються у приватної особи, то податок незалежно від дати побудови будівлі складе 3,09%. Сплата податку, що складає 24% призупинена до 31.12.2022 р. (стаття 6 Кодексу ПДВ, Закон 289/2000)
- Обидві сторони підписують Основний Договір купівлі-продажу в присутності нотаріуса і перекладача, який потім реєструється адвокатом в Реєстрі нерухомості. Цей етап є завершальною, невід'ємною і обов'язковою частиною оформлення Договору купівлі-продажу нерухомості.
- Покупцеві, після підписання Основного Договору, вручається повний пакет вищевказаних документів, завірених і переведених на російську мову, а також додаються Дозвіл на будівництво, Сертифікат енергоспоживання, План об'єкта нерухомості та Топографічний План.
Інформація надана юридичним відділом Grekodom Development.
Документи для оформлення нерухомості в Греції
Перелік документів для оформлення нерухомості:
- діючий закордонний паспорт;
- діюча віза, що дозволяє в'їзд до Греції.
Перелік документів для відкриття банківського рахунку в Греції:
- діючий закордонний паспорт;
- діюча віза, що дозволяє в'їзд до Греції;
- документ, що підтверджує постійне місце проживання (внутрішній паспорт країни проживання);
- довідка з місця роботи (офіційний документ, що підтверджує основну професійну діяльність потенційного покупця, рід якої не має значення);
- копія податкової декларації (або довідка ПДФО).
Витрати на оформлення нерухомості в Греції
Якщо комерційна вартість - 100 000 €, а податок на перехід прав власності 3,09%, тоді витрати становлять:
- Гонорар адвоката: 100 000х1,5% = 1500 € (плюс ПДВ 24%, який нараховується понад даної суми) = 1860 €
- Нотаріальні витрати: 100 000х1,5% = 1500 € (плюс ПДВ 24%) = 1860 €
- Податок на перехід права власності: 100 000х3,09% = 3090 €
- Реєстрація в Реєстрі нерухомості: 100 000х0,5%+150€= 650 €
- Оплата послуг посередника: 100 000х2% = 2 000 € (плюс ПДВ 24%) = 2480 €
Загальна сума витрат 9940 € (дану суму не можна розглядати як відсоток від вартості нерухомості).
Якщо комерційна вартість - 100 000 €, а податок 24%, тоді витрати становлять (cплата податку, що складає 24% призупинена до 31.12.2022 р. (стаття 6 Кодексу ПДВ, Закон 289/2000)):
- Гонорар адвоката: 100 000х1,5% = 1500 € (плюс ПДВ 24%, який нараховується понад даної суми) = 1860 €
- Нотаріальні витрати: 100 000х1,5% = 1500 € (плюс ПДВ 24%) = 1860 €
- Податок на перехід права власності: 100 000х24% = 24000 €
- Реєстрація в Реєстрі нерухомості: 100 000х0,5%+150€= 650 €
- Оплата послуг посередника: 100 000х2% = 2 000 € (плюс ПДВ) = 2480 €
Загальна сума витрат 30850 € (дану суму не можна розглядати як відсоток від вартості нерухомості).
У разі, якщо кадастрова вартість перевищує комерційну, то всі витрати розраховуються з урахуванням кадастрової вартості об'єкта нерухомості.